Oğuz Kağan Destanı Kısaca Özeti – Oğuz Kağan Konusu Hakkında Yazı

85
Advertisement

Oğuz Kağan Destanı konusu, kısa özeti.Türklerin en büyük destanlarından olan Oğuz kağan Destanının oldukça kısa bir özetinin olduğu yazımız.

oguzhan

Oğuz Kağan Destanı Kısaca Özeti

Orta Asya’dan gelerek Anadolu’da Türk tarihini kuran Oğuzların tarihi bir destanla başlar. Oğuzların ceddi Oğuz Han adında bir kahramandır. Bu kahraman doğduğu vakit çok güzel bir çocuktu. Bu güzel çocuğun dudakları ateş gibi kırmızı, kaşları ve gözleri simsiyahtı. Annesinin memesini bir kere emdi, bir daha emmedi. Bundan sonra da yürümeye ve konuşmaya başladı. Şaşılacak bir şey yok; bu efsanevi bir destan, bir kahramanlık hikayesidir.

Oğuz Han kırk günde büyüdü. Cesur, genç, güzel, arslan gibi bir delikanlı oldu. Bu cesur delikanlı korku, yorgunluk nedir bilmez dağ, tepe dolaşırdı. Atına biner, kılıç kuşanır, yalnız başına av avlardı.

Oğuz Han’ın doğduğu memleketin yakınında büyük ve korkunç, bir orman vardı. Bu ulu ormanda ırmaklar, dereler akar; çeşitli kuşlar ötüşürdü. Burada hayat çağıl çağıl çağıldayan ırmakları; cıvıl cıvıl ötüşen kuşları ile cennete eşti.

Advertisement

Oğuz Kağan Destanı

Yalnız, bu yüce ormanda yaşayan korkunç canavar etrafa dehşet saçıyordu, çünkü bu korkunç hayvan insanları parçalar, yutardı. İşte Oğuz Han bu korkunç hayvanı öldürdü.

Oğuz Han, bir gün ormanda gezerken her taraf birden bire kapkaranlık oldu. Gök gürlüyor, şimşek çakıyor, ortalık şakır şakır şakırdıyordu. Birdenbire şaşılacak bir hal oldu. Gökten mavi bir ışık düştü. Ay ve güneşten daha parlak olan bu ışığın içinde genç ve güzel bir kız vardı. Güzel kızın başında parlak bir yıldız vardı. Kız güldükçe her tarafında güller açılıyordu. Kahraman Oğuz, genç ve güzel kızı aldı. Kırk gün kırk gece düğün dernek yapıldı.

Oğuz Hanın; Ay Han, Gün Han, Yıldız Han, Gök Han, Dağ Han, Deniz Han adında altı oğlu oldu. Oğuz Han ihtiyarlayınca memleketi altı oğlu arasında taksim etti.

Advertisement

85 yorum

  1. Annesinin memesini bir kere emdi, bir daha emmedi. bu cümle çok saçma olmuş deftere yazmıcam bu cümleyi 😀

  2. valla bu sayfaya teşekkür ederim sosyal hocası bu destanı yazmamızı söylemişti ama gerekten Alper o cümle biraz saçma olmuş neyse bn yinede yazıcam :))

  3. Bilgi bilgidir ayıplanacak birşey yok . Koskoca destan . Abartmayalım.Sayfaya da çok teşekkür ediyorum tarih performansımda işe yaradı teşekkürler…

  4. Cok hos olmus ayriyetten burda e odevden cok ama cok farkli anlatyor tesekkur ederik yazdiginiz icin

  5. ÇOK GÜZEL BİR SİTEYMİŞ ÇOK BEĞENDİM ÖDEVLERİME YARDIMCI OLDU SİZEDE TAVSİYE EDERİM BU

    SİTEYİ UNUTMUYUCAM ÇOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOKKKK

    AMA ÇOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOKKKK GÜZEL BİR SİTE BU SİTEYİ ÖMÜR

    BOYU UNUTMUYCAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

  6. buradan yazdığım bu bigilendrici metini ödev olarak götürdüm öğretmen çok beğendi.

  7. ????????????? on

    çok teşekkürler bana çok yardım etmiş oldunuz .Başka sşitelerden baksam hep çok uzun . tekrardan teşekkürler

  8. Google kullanıcısı :) on

    zaten bunlar destan yarısı hatta yarısından çoğu abartılmıştır.
    O yüzden fazla gerçek değil ancak bizim yani Türklerin savaşlarnı zafer ve yaşadklar büyük olaylar anlatrlar.

  9. Siz şaka mısınız ? Zaten destanlar bir milletin başından geçen olayların toplumu derinden etkilemesi ve daha sonra insanlar tarafından konuşulup abartilarak günümüze gelemsiyle bilinir ve buradaki seyler genellikle motiflerdir neden yunan mitolojisinde filan inanırken bu bize ait olna mitolojiye inanmakta inat ediyorsunuz

  10. Ya sadece canavar?? Kısmı birazcık abartı sanki orada canavar değilde hayvanlar olmayacakmı

  11. abartılı olsada işimi giderdi destanlar abartılı olur diyenler bence yanlış düşünüyorlar bizim destanlarımız gerçektir onları sonuçta biz yazdık destanlarımıza tarihimize sahip çıkalım

  12. şakır şakırın arasına virgül koyulmaz yanlız o bir ikileme arasına virgül koyulmaz ikilemelerin.

Leave A Reply